رزرو تور قشم و شکم گردی در این جزیره بی نظیر

کشور عزیزمان ایران دارای سنت های مختلفی بوده و مردم در جای جای کشور با فرهنگ های خاص خود از آداب و رسوم، نوع پوشش همچنین غذاهای محلی مخصوص هر منطقه زندگی می کنند و جذابیت بالایی به کشورمان بخشیده اند. قشم نیز همچون دیگر شهر های ایران با دارا بودن فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود مسافران زیادی را مجذوب خود کرده است. در این مقاله از های تور قصد داریم با معرفی و آشنایی با غذاهای محلی قشم بپردازیم تا بتوانید در زمان رزرو تور قشم به راحتی به همه آن ها دسترسی پیدا کنید.

غذاهای محلی قشم

نزدیک بوده قشم به دریای خلیج فارس موجب شده تا بیشتر غذاهای محلی این منطقه از کشورمان رنگ و بوی دریای داشته باشد، از پخت انواع ماهی ها گرفته تا میگو و لیست متنوعی از دیگر غذا های محلی که در مقاله معرفی و آشنایی با غذاهای محلی قشم برایتان فراهم آورده ایم.

زیبون قشم

این غذاهای محبوب جزو غذاهای محلی در قشم به شمار می آید، که برای پخت این غذا ابتدان سیب زمینی ها را به صورت خلالی و درشت سرخ کرده، و سپس ماهی ادویه و زردچوبه را به آن اضافه می کنند. گوجه فرنگی هایی که از قبل رنده کرده ایم را با پیاز خرد شده تفت داده و در قابلمه قرار می دهیم و روی آن را با نام محلی به نام توموشی می پوشانیم و مواد آماده شده را روی نان قرار می دهیم در انتها برنج را روی مواد گذاشته تا دم بکشد و غذای محلی ما آماده شود.

موفلک قشم

در تهیه موفلک قشم ابتدا می بایست گندم و جو پرک را در قابلمه ای برشته کنید، سپس بعد از قهوه ای شدن رنگ آن ، مواد را همانند برنج در آب خیس نموده و در ادامه سپس ماهی را با آب نمک و زردچوبه می جوشانند. پس از جوشیدن ماهی در این مواد استخوان های ماهی از آن جدا شده و گوشت ماهی را را با پیاز سرخ نوده و سپس در همان آب مجدد بجوشانید. پس از جوشیدن آب که ماهی درون آن قرار گرفته گندم هایی را که درون اب خیس داده بودیم به قابلمه در حال جوش اضافه کرده تا دم بکشد.

پودینی کوسه غذای محلی قشم

پس از قطعه قطعه کردن گوشت کوسه آن را به همراه پوست درون اب نمک ریخته تا پخته شود، پس از پخته شدن گوشت و جدا شدن استخوان ها از آن گوشت پخته شده را بکوبید تا آب درون آن گرفته و کاملا خشک شود. سبزی موجود در این غذای محلی شامل گشنیز و شوید می باشد که به همراه پیاز آن را با گوشت تفت داده و به آن رب گوجه فرنگی و لیمو عمانی هم اضاف کرده و سپس در قابلمه را گذاشته و گذاریم خوب گوشت کوسه پخته شود و در انتها پودینی آماده خواهد شد.

ماهی برشته

همانطور که در مطالب بالا ذکر کردیم وجود ماهی و میگو جزو اصلی ترین مواد در غذاهای محلی قشم به شمار می آید. در ماهی برشته از انواع ماهی ها برای پخت این غذای محلی استفاده می کنند. اگر در پخت ماهی برشته از ماهی های کوچک همچون ماهی ساردین استفاده شد لازم به خالی کردن شکم آن نمی باشد. اما در پخت ماهی برشته با ماهی های بزرگتر همچون سرخو و … شکم آن را خالی کرده و سپس با سبزی های معطر داخل آن را پر می کنند.

در ادامه پخت ماهی برشته، ماهی موجود را درون ورق فلزی قرار داده و روی شعله آتش می گذارند تا کبابی شود. در انتها ماهی را درون ظرف درب دار قرار داده و چند قطره آب درون آن ریخته تا پوشت ماهی به راحتی جدا شده و سپس نوش جان می کنند.

جزیره قشم از جمله شهر های محبوب و گردشگر پذیر در کشورمان به شمار می آید که هر ساله تور های گردشگری مسافران زیادی را مجاب به رزرو تور قشم کرده و آن ها را رهسپار این شهر زیبا در کنار دریای زیبای خلیج فارس می کنند. با رزرو تور قشم می توانید ضمن اقامت در بهترین هتل های قشم از هتل های پنج ستاره قشم تا هتل های ارزان قشم، از مکان های دیدنی قشم دیدن نموده و  سفری به یاد ماندنی را در جنوب کشور تجربه کنید.

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *